Generációk együttműködése

2021.01.27

A munkaerőpiacon ennyi generáció egyszerre sosem volt jelen (a Veteránok, a Baby Boomer-ek, az X ge- neráció és az Y generáció), ez pedig kihívás elé állítja a foglalkoztatót. A generáció kifejezést többféleképpen közelítik meg a témában kutatók. Egyes nézőpontok szerint generációnak hívják a hasonló korú egyének csoportját, míg más megközelítés szerint egy generációt alkot az a csoport, amely egyrészt egy bizonyos időintervallumban született, emellett nagyon hasonló történelmi, szociokulturális környezetben nőtt fel (Mannheim, 1952).

Legyen szó bármely megközelítésről is, jelen helyzetben a szervezetek vezetőinek érdeke, hogy a piacon jelen lévő, sok esetben igen más értékekek képviselő generációk tagjai megtalálják a közös hangot.

Tréningünk célja a generációk között fennálló különbségek okainak feltárása, az egyes generációk jellemzőinek meghatározása, tanácsok az ebből adódó konfliktusok megoldására.